
Finestrat recupera el refugi del Tio Frare, una construcció centenària de pedra seca ubicada en la Foia de Cac
05/06/2026
“El loco cuento de todos los cuentos” posa aquest diumenge el fermall final al Taller infantil de teatre
09/06/2026Bombers, Policia local i tècnics municipals participen en un exercici pràctic per avaluar la resposta davant un incendi
L’Ajuntament de Finestrat ha desenvolupat un simulacre d’incendi forestal en la zona de Tapiada Umbría, una de les zones del terme municipal amb major complexitat d’accés per als equips d’emergència. L’exercici s’ emmarca en les accions de preparació davant la temporada de major risc d’incendis forestals. En el simulacre han participat efectius de Bombers del Parc de Benidorm, el cap i efectius de la Policia Local de Finestrat, així com tècnics municipals que han posat en pràctica els protocols d’actuació davant un hipotètic incendi en aquesta zona d’especial dificultat operativa.
L’objectiu principal ha estat avaluar i millorar la coordinació entre els diferents cossos intervinents, optimitzar els temps de resposta i reforçar l’eficàcia de les comunicacions durant una emergència real. L’alcaldessa de Finestrat, Nati Algado, al costat del primer tinent d’Alcalde, Víctor Darío Llinares i les regidores de Seguretat Ciutadana, Beatriz Quintillán i de Medi Ambient, Estela Álvarez, han assistit al desenvolupament de l’exercici de simulacre per a conéixer de primera mà el dispositiu desplegat, comprovar sobre el terreny la capacitat de resposta dels efectius i traslladar el seu suport a tots els professionals participants. L’alcaldessa, Nati Algado, ha destacat la importància d’aquest tipus d’iniciatives preventives: “Hem assistit a un simulacre que s’ha desenvolupat en la zona de la Tapiada, una de les zones de Finestrat on coincideix aquest interfície urbà-forestal i que té un objectiu clar que és comprovar la capacitat de resposta dels serveis municipals i d’emergència abans un hipotètic escenari d’incendi forestal i avaluar tots els procediments que té el nostre Pla Local d’Incendis Forestals que és la coordinació, la comunicació, la mobilització de recursos i la protecció de la població. També és clau la coordinació interadministrativa, aquesta coordinació amb el Parc de Bombers de Benidorm de cara a un hipotètic incendi, millorar els temps de resposta, en definitiva, que garanteixen aquesta seguretat tant per als veïns de la zona com la protecció d’una zona de gran valor medi ambiental”.
Així mateix, l’alcaldessa ha volgut agrair el treball de tots els professionals implicats: Policia Local, Consorci Provincial de Bombers, brigades i Tècnics Municipals: “Comptem amb grans equips humans que realitzen una tasca essencial per a la protecció del nostre municipi. Aquest simulacre ens permet comprovar sobre el terreny la capacitat de resposta dels nostres serveis, millorar la coordinació entre efectius i detectar possibles aspectes a reforçar per seguir garantint la seguretat dels nostres veïns i la protecció del nostre entorn natural. La seua formació contínua i la seua capacitat de coordinació són fonamentals per respondre amb eficàcia davant qualsevol situació de risc ”.
Per la seua banda, des de les àrees de Seguretat Ciutadana i Medi Ambient han subratllat la necessitat de mantenir aquest tipus d’exercicis de forma periòdica, especialment en un municipi amb àmplies zones forestals i espais naturals que requereixen una atenció constant en matèria de prevenció.
Amb aquesta actuació, l’Ajuntament de Finestrat reafirma el seu compromís amb la prevenció, la seguretat ciutadana i la protecció del medi natural, apostant per la prevenció, la coordinació i la formació com a eines clau per a minimitzar l’impacte de possibles incendis forestals aquest estiu.
GABINET DE PREMSA (08/06/2026)

