
Renovem l’Acord de Col·laboració amb el Centre de Senderisme El Portell a Finestrat
04/09/2026AQUEST DILLUNS, 7 DE SETEMBRE, S’OBRE EL PERÍODE DE REGISTRE PER A FINESTRAT.
AQUEST CURS AMPLIEM LES HORES D’ENSENYAMENT DE NEAE I IOGA PER A INFANTS. A MÉS, L’OFERTA S’AMPLIA AMB EL CURS DE COMPENSACIÓ LINGÜÍSTICA
A partir d’aquest dilluns 7 de setembre, s’obre el període de matriculació per a classes de reforç escolar, anglès escolar i, per a adults, valenciani i espanyol per a residents d’altres nacionalitats. Com a novetat, la proposta de formació per al curs acadèmic 2026/2027 inclou grups de COMPENSACIÓ LINGÜÍSTICA, donat el gran nombre d’estudiants en edat escolar amb la necessitat d’ampliar les seves habilitats lingüístiques en valencià i espanyol. A més, ampliem les hores docents tant al curs de Ioga per a escolars com al curs NEAE. El període de matriculació comença dilluns 7 de setembre.
En paraules de la consellera d’Educació, Beatriz Quintillán, “per primera vegada des de l’Ajuntament oferirem el servei de COMPENSACIÓ LINGÜÍSTICA EN VALENCIANI I ESPANYOL. A més, donada la demanda dels cursos de Ioga i NEAE, ampliarem les hores de docència per tal d’oferir un millor servei». D’altra banda, el regidor va recordar l’esforç del consistori per continuar oferint sessions de formació en idiomes i també en reforç escolar. “Com en anys anteriors, estem compromesos amb les llengües, que són clau per a la formació, la futura inserció laboral i la integració dels nostres veïns d’altres nacionalitats. Per aquest motiu, tindrem grups d’espanyol, grups d’anglès per a escolars i adults; valencià i també reforç escolar per a estudiants de Primària i Secundària”.
Els cursos d’anglès per a escolars i adults s’impartiran de dilluns a divendres a la tarda; valencian, dimarts i dijous, a la tarda; espanyol per a residents d’altres nacionalitats, de dilluns a dijous, al matí; i les classes de reforç escolar seran els dilluns i dimecres, a la tarda, de 1r a 4t d’ESO. El curs NEAE tindrà lloc de dilluns a dijous a la tarda. El ioga s’organitzarà per edat, des dels nascuts el 2018 fins als nascuts el 2023, segons la demanda, i el seu horari serà dilluns i dimecres a la tarda. Els cursos de Compensació Lingüística s’impartiran els dilluns i dimecres a la tarda.
Totes aquestes classes tindran lloc al Centre Juvenil Finestrat (carrer Fonteta 36), tot i que podrien haver-hi modificacions en els horaris i la ubicació, i s’impartiran des de principis d’octubre fins al mes de juny. “A més, estem avaluant la demanda d’aquest tipus de curs a La Cala per organitzar també grups de reforç escolar i NEAE allà“, va concloure l’alcalde.
Informació i inscripció
La inscripció als cursos d’Educació es pot formalitzar electrònicament a través de la seu electrònica (www.ayto-finestrat.es), presencialment al registre d’accés de l’Ajuntament (planta baixa) i a l’extensió administrativa de La Cala en format electrònic. Com a requisit per obtenir plaça, cal estar registrat a Finestrat.
El preu de cada curs és de 2 € per cada sessió d’1 hora. I els grups es crearan sempre que hi hagi una demanda mínima de places.
L’inici dels cursos està programat per al 5 d’octubre. Per a més informació, podeu contactar amb el Departament d’Educació enviant un correu electrònic a l’adreça alloret@finestrat.org
OFICINA DE PREMSA (14/09/2026)


