
El dilluns 23 de febrer se celebra la 1a jornada de donació de sang de 2026 a Finestrat
20/02/2026
Finestrat oferirà, a través del Sindicat Professional de Policies Locals, un Curs Homologat sobre Detecció de Drogues en la Conducció
23/02/2026
El President de la Generalitat Valenciana, Juanfran Pérez Llorca, al costat del Conseller d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina i la Directora General de l’àrea, Lourdes Pérez, visita Finestrat per a seguir, de primera mà, l’evolució de les obres de recuperació i modernització de la bassa de reg de l’Alhambra. L’alcaldessa, Nati Algado, va acompanyar al President en aquesta visita al costat del Primer Tinent d’Alcalde, Víctor D. Llinares, el regidor d’Obres, Guillermo Lloret, la regidora de Medi Ambient, Estela Álvarez i l’edil de Seguretat, Beatriz Quintillán.
Així, el Cap del Consell ha destacat que des de la Generalitat s’estan donant suport a infraestructures que de veritat canvien el dia a dia i que la bassa de reg de L’Alhambra és un exemple d’això: una infraestructura segura, moderna i dissenyada per a aprofitar cada gota d’aigua. L’actuació que s’està duent a terme consisteix en la reimpermeabilització i millora de l’embassament de reg, el qual dona servei a unes 400 hectàrees d’horta, ja que la seua làmina impermeable havia esgotat la seua vida útil, la qual cosa feia necessària la seua substitució. A això ha destinat el Consell més de 440.000€.

Per la seua part l’alcaldessa, Nati Algado, va agrair el suport de la Generalitat per a fer possible aquesta actuació. “Com sabeu la gestió eficient de l’aigua és una de les màximes prioritats d’aquest govern. Per això, ha sigut fonamental anar de bracet de la Generalitat que, en aquesta ocasió, ha destinat 450.000€ a renovar l’embassament de L’Alhambra. Calia intervindre per a impermeabilitzar la làmina de la bassa que ja té 21 anys, mantindre així la seua eficiència i funcionalitat, a més de garantir totes les mesures de seguretat”. “L’objectiu, segons va afirmar la primera autoritat local, “mantindre eixe aigua per al regadiu de la nostra horta, garantir que als agricultors i a les nostres terres els arriben eixes gotes d’aigua. Sense aquesta obra hauria sigut molt difícil. Així que des de l’Ajuntament i també des de la Comunitat de Regants “Els Molins” que gestiona aquest embassament, completament agraïts a Generalitat per aquesta inversió que frega els 450.000€”.
El conseller d’Agricultura, Miguel Barrachina, va afirmar que “el millor homenatge que podem rendir als nostres agricultors és poder recuperar aquesta bassa de reg per a assegurar que no es perd l’aigua ni les hectàrees de cultiu de l’horta que ens envolta. En aquesta època de canvi climàtic és fonamental fer apilament d’aigua. Per això, posem el govern regional de la Generalitat a la disposició dels regants per a modernitzar aquesta bassa i que puguen disposar dels 42 milions de litres de la seua capacitat”.
En concret, els treballs desenvolupats en els últims mesos han consistit a substituir la làmina, ja complida la seua vida útil, la creació d’un nou desguàs d’emergència, així com la millora de diversos elements hidràulics per a controlar el drenatge i la seguretat de la instal·lació la superfície de la qual és de 34.110m2. Aquest embassament que data de l’any 2.000 té una capacitat de 51.000m3 i està situat en la proximitat de La Font del Molí. La infraestructura és utilitzada per la Comunitat de Regants “Els Molins”, la directiva dels quals que presideix Vicente Martínez també va ser present en la visita.

Per a la redacció d’aquest projecte l’Ajuntament va comptar amb el suport de la Diputació d’Alacant, a través de Cicle Hídric. I l’execució de l’obra és finançada al 100% per la Generalitat Valenciana, a través de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, amb una inversió de 440.000€. La previsió és que estiga finalitzada l’obra el mes vinent de maig.
(GABINET DE PREMSA (20.2.2026)

