
Finestrat viu un dels moments més emotius de les seves Festes amb l’Ofrena de Flors i es prepara per a un cap de setmana ple d’humor i tradició
27/08/2026
Finestrat promou una nova edició del VAL DE CONSUM i fa una crida a les empreses perquè s’uneixin a la campanya
27/08/2026La bàscula ECOVIDRIO serà el 22 i 23 d’agost a la cruïlla de La Fonteta, esperant que les parades de festeros pesin els seus contenidors i optin pel premi
LA PENYA RECICLA torna, una campanya de sensibilització conjunta d’ECOVIDRIO i l’Ajuntament de Finestrat durant les Festes del Sant Patró amb l’objectiu de promoure el reciclatge del vidre entre tots els simpatitzants i residents del municipi.
La iniciativa, que tindrà lloc els dies 22 i 23 d’agost, desafia tots els quarters a participar en el concurs i competir entre ells per reciclar tants kg de vidre com sigui possible durant aquests dies. La cabana més reciclada agafarà un lot de productes de la terra.
Per al desenvolupament del concurs, Ecovidrio col·locarà una escala gegant a la cruïlla de l’avinguda Benidorm amb el carrer Maximiliano López Escudero, just a la “Font del LLeó”. La regidora de Festes, Sara Llorca, hi era per animar tots els festeros i festeres de Finestrat a pujar a la bàscula aquells dies de 16:00 a 20:00 h per pesar i reciclar els seus residus en contenidors de vidre.
A més, diversos educadors pesaran el got i faran un registre dels quilos reciclats per cada club de seguidors, fent un regal a tots els participants. A més, una eco-patrulla visitarà els clubs festius els dies 22 i 23 d’agost, alhora, animant-los a participar en el concurs i a reciclar tots els recipients de vidre que generin.
D’altra banda, els seguidors podran pujar les seves fotos més sostenibles a les xarxes socials amb l’etiqueta #LaPeñaRecicla.
Finestrat, ECOVIDRIO Green Flag 2023, 2024 i 2025
En el compromís de l’Ajuntament amb la sostenibilitat, cal recordar que el 2023 Finestrat va aconseguir la Bandera Verda Ecovidrio de tota la Comunitat Valenciana, un premi que va revalidar el 2024 i 2025 per les tones d’embalatge recollit i la difusió de la campanya.
El nostre compromís amb el reciclatge també inclou les festes i tot el col·lectiu festiu. Per aquest motiu, tornem a unir-nos al moviment de les Banderes Verdes d’Ecovidrio i tornem a proposar a les festes el repte “La Peña Recicla”, al qual esperem que molts quarters de Finestrat s’hi sumin”. +Informació sobre el moviment de FINESTRAT Green Flags fent clic AQUÍ


