
Finestrat penja el cartell de complet en el primer curs per a joves de conductor professional d’autobús
22/05/2024
Culminen les obres de l’escullera en el depòsit antitempestes de La Cala de Finestrat
22/05/2024Sabeu d’on ve el nom de Finestrat? I el d’Orxeta? I el de Sella o Relleu?
Aquest divendres Abel Soler, doctor en Història Medieval i Filologia Catalana i gran divulgador cultural ens ho explicarà en la Trobada Literària Els Noms dels Pobles Valencians. Origen i Significat.
Aquest llibre recopila, en entrades o fitxes ordenades alfabèticament per comarques, explicacions sobre 888 noms de municipis i pobles o pedanies de tot el territori valencià.

Cada entrada recull els testimonis escrits més antics del topònim, detalls històrics sobre l’origen cultural o la fundació del nucli de població (vila romana, alqueria andalusina, vila feudal, etc.). També aborda altres qüestions com de quan data la denominació o que volia dir etimològicament en la llengua original: iber, llatí o àrab i quina evolució ha patit al llarg dels segles.
ABEL SOLER (Albaida, 1972), doctor en Història Medieval i Filologia Catalana, és un emprenedor especialitzat en divulgació cultural. Estudiós del Segle d’Or de les lletres valencianes, té publicats desenes de llibres sobre història local i comarcal, geografia, art i patrimoni, tradicions i artesania, etnografia i turisme de l’àmbit geogràfic valencià. El seu bagatge cultural li ha servit per a documentar aquest enciclopèdic treball.
Aquest DIVENDRES, 24 de maig, les 19.00h el podrem escoltar al MUSEU DE FINESTRAT.
Gabinet de Premsa (21/05/2024)

