
Arranca la 1a edició de FINESTRAT EMPRÉN amb prop de 200 assistents
28/11/2025
Reconeixement a 10 empreses en la IV Gala Empresarial d’ASEFI Finestrat
28/11/2025
JUANFRA PÉREZ LLORCA, ELEGIT AHIR PRESIDENT DE LA GENERALITAT VALENCIANA, RENÚNCIA AL CÀRREC D’ALCALDE I REGIDOR A L’AJUNTAMENT DE FINESTRAT
LA 1a TINENTA D’ALCALDE, NATI ALGADO, ASSUMEIX EL RELLEU A L’ALCALDIA I COMENÇA A COMPTAR EL TERMINI DE 10 DIES HÀBILS PER AL PLE D’INVESTIDURA
Juanfran Pérez Llorca fa història. L’alcalde de Finestrat durant estos últims 10 anys va ser ahir elegit President de la Generalitat Valenciana en el Ple de les Corts Valencianes en aconseguir la majoria absoluta en 1a primera votació. Amb això, Pérez Llorca aconsegueix una fita històrica al ser el primer finestratí a arribar a la Presidència de la Comunitat Valenciana, convertint-se en el 8é Cap del Consell.
Pel fet que el càrrec de President de la Generalitat és incompatible amb l’exercici de qualsevol altra funció pública que no derive de l’exercici del seu càrrec, excepte la de diputat de les Corts Valencianes, Pérez Llorca va presentar este matí en el Registre municipal de l’Ajuntament, sobre les 10.40 hores, el seu escrit de renúncia al càrrec d’Alcalde-President i del regidor de l’Ajuntament de Finestrat. A continuació, es va acomiadar de personal de l’Ajuntament, del seu equip de govern i va publicar un vídeo en xarxes socials amb un missatge de comiat dirigit als seus veïns/as: “Com sabeu ahir vaig ser elegit pels diputats nou president de la Generalitat Valenciana. Hui em toca acomiadar-me com a alcalde i agrair-vos el tracte, la proximitat, l’exemplaritat que heu tingut sempre amb mi. Ha sigut un orgull i un honor servir en este Ajuntament 21 anys, dels quals 10 han sigut com a alcalde.”
Esta renúncia s’ha incorporat com a despatx extraordinari en l’ordre del dia del ple ordinari celebrat hui, amb la presidència de l’Alcaldessa en Funcions, Nati Algado. A partir d’este moment, Algado assumeix el relleu en funcions fins al ple d’elecció que se celebrarà dins dels 10 dies hàbils següents a este ple en el qual s’ha adonat de la renúncia de Juanfran Pérez Llorca. En la seua intervenció durant la sessió plenària Algado va dedicar unes paraules a qui ha sigut l’alcalde en esta última dècada. “És el reflex d’haver estat al costat dels seus veïns en una localitat que ha crescut molt estos 10 anys. I cal saber adaptar-se a eixe creixement perquè totes les persones que trien Finestrat se senten part d’esta localitat. Agrair la seua gestió i, sobretot, la seua part humana, de company i de veí”.

Sobre NATI ALGADO
Natural de Finestrat, de 40 anys d’edat, és llicenciada en Medicina i Cirurgia per la Universitat Miguel Hernández d’Elx i Doctora en Ciències de la Salut per la Universitat d’Alacant, amb qualificació Cum laude en 2022.
El seu pare, Vicente Algado i la seua tia, Mª Antonia Sellés van ser regidors durant l’etapa de govern socialista amb l’alcalde Miguel Llorca. Nati Algado va entrar en política pel Partit Popular en 2019 en formar part de la candidatura de Juanfran Pérez Llorca ocupant el núm. 10 de la llista. En aconseguir 10 regidors en eixa cita amb les urnes, Nati Algado accedeix al govern local i assumeix les regidories de Sanitat, Joventut, Atenció i participació ciutadana, a més de ser portaveu adjunta.
En 2023 Juanfran Pérez Llorca revalida l’Alcaldia per 3a vegada consecutiva i Nati Algado passa a ser la 1a Tinenta d’Alcalde. Assumeix també el càrrec de portaveu del govern i les competències de Cultura, Ocupació i Formació, Igualtat, Comunicació i, novament, Sanitat.
Donada la seua formació específica en l’àmbit sanitari en 2023 va ser designada Presidenta de la Comissió de Treball de Sanitat de la Federació Valenciana de Municipis i províncies (FVMP).
Durant estes dues últimes legislatures amb Nati Algado al capdavant de la Regidoria de SANITAT s’ha aconseguit implantar la consulta de Pediatria en els 2 consultoris de Finestrat. Era un dels principals compromisos adquirits pel govern local amb la ciutadania. Gràcies a la reforma i ampliació del consultori de la Cala la Generalitat va atendre esta petició en esta legislatura, evitant així el desplaçament de les famílies des de la Cala fins al centre mèdic del centre històric. Un altre avanç en matèria sanitària a nivell municipal va ser implantar el control del SINTROM en els consultoris de Finestrat. Fins a març de 2020 els veïns/es de Finestrat havien de desplaçar-se fins a l’hospital comarcal per a rebre este tractament. Des d’eixa data, ho reben en la localitat. contribuint a millorar la qualitat de vida d’estes pacients, molts d’ells persones majors dependents, i també dels seus cuidadors.
Va ser precisament al març de 2020 quan confinen a la població per a evitar la propagació del virus del COVID. En eixa circumstància Nati Algado, a més d’estar al capdavant de Sanitat en el Govern local, es troba en 1a línia de Medicina preventiva a la província d’Alacant
Una de les mesures pioneres va ser declarar la Cala de Finestrat platja lliure de fums. Així, l’Ajuntament de Finestrat es converteix en el 1r d’Espanya a aprovar per ordenança la prohibició de fumar i vapejar a la seua platja. Una mesura sanitària per a protegir la salut de banyistes i visitants i una mesura mediambiental per a frenar el mal causat per les burilles en l’arena i la mar.
Este últim any, la regidora de Sanitat ha impulsat la creació del Mapa d’Actius per a la Salut. Una consulta ciutadana presencial i en línia per a identificar, entre tots els agents i veïns/as, els recursos locals que contribueixen al benestar físic i mental de la població. Entre eixos actius s’inclouen centres sanitaris, instal·lacions esportives, espais naturals, associacions veïnals i entitats socials, així com iniciatives comunitàries que contribueixen a millorar la qualitat de vida. D’esta manera, qualsevol persona que viva o trie viure a Finestrat pot identificar fàcilment tots els recursos que fan del municipi un lloc saludable.
En matèria d’OCUPACIÓ, les xifres de desocupació han reduït considerablement estes últims anys fins a un 6%, tenint en compte l’augment de la població. També hi ha hagut una aposta forta per la formació i els tallers d’ocupació de LABORA dirigits a la inserció laboral. Un dels exemples més recents i amb millor resultat és l’acord pioner de col·laboració entre l’Ajuntament i l’empresa de transport de viatgers AVANZA. Davant la necessitat de personal de la mercantil, van acordar la formació de conductors d’autobús. Una formació remunerada i un contracte de treball garantit durant 24 mesos.
Amb Nati Algado al capdavant de l’àrea de JOVENTUT de 2019 a 2023 es va celebrar l’I Fòrum Jove de Finestrat per a conéixer les necessitats dels joves entre 12 i 35 anys i establir les bases de l’I Pla Jove municipal, aprovat finalment en sessió plenària a l’octubre de 2022. El pla inclou un diagnòstic de la situació de la joventut local i la línia d’actuació d’esta administració en els pròxims anys.
El “Racó de Mares i Pares” també va ser iniciativa d’Algado des de Joventut i en el marc del projecte “Educació en Prevenció”. Va consistir a crear un espai de comunicació amb les famílies amb fills/es adolescents per a abordar, amb experts, preocupacions com les addiccions al mòbil i xarxes socials, a l’alcohol i les drogues, el ciberassetjament, els trastorns alimentosos, l’ansietat o la depressió. Un punt de trobada per a pares i mares que es va reforçar a les aules amb sessions dedicades a treballar les emocions amb l’alumnat. Destacar que esta iniciativa es manté en el temps, incorporant un espai també per a joves.
Molt al fil d’estees actuacions des d’IGUALTAT són nombroses les accions que ha portat avant: sessions de coeducació a les aules durant tot el curs escolar, tallers de treball de les emocions, cursos per a persones majors dirigits a superar la bretxa digital o activitats com la gimnàstica per a la salut. També es va aprovar en esta legislatura l’I Protocol d’actuació enfront de l’assetjament sexual i/o a l’assetjament per raó de sexe de l’Ajuntament de Finestrat (juny 2023 ), l’II Pla d’Igualtat entre Dones i Homes de l’Ajuntament de Finestrat, l’adhesió al Protocol contra les violències sexuals en espais d’oci de la Comunitat Valenciana (agost 2024).
En matèria de CULTURA, són diverses fites en estes últims 4 anys com la Q de Qualitat Turística que va atorgar l’Institut de Qualitat Turística Espanyola (ICTES) al Museu de Finestrat en reconeixement a l’esforç de l’Ajuntament per l’excel·lència i la qualitat que ofereix este espai a visitants, turistes i veïns de Finestrat. En el Museu s’han ampliat les activitats culturals amb més exposicions, amb una aposta potent per artistes locals, a més d’acollir altres esdeveniments com a presentacions literàries i conferències. Amb la Q de Qualitat Turística el Museu etnològic i arqueològic aconsegueix estes estendards de qualitat i ho fa des d’un lloc privilegiat, en el centre històric, enmig d’un jardí botànic, el Parc Alcalde Miguel Llorca, que mereix ser visitat.
També en estes últims anys és significatiu l’increment del nombre d’usuaris i usuàries de la Biblioteca municipal passant de 350 soci i sòcies en 2022 a més de 800 en 2025. “En 3 anys ha crescut més del doble, amb anys molt positius com el 2024 i el que va de 2025 amb més d’un centenar d’altes anuals. No sols és important el nombre de socis, també el nombre de préstecs, 5 vegades més que en 2022. També a la Biblioteca s’ha posat en valor l’espai infantil i juvenil amb una sala adequada a mode de ludoteca, amb mobiliari infantil, acolorit i espai de lectura còmode per a fomentar la visita de les famílies amb els seus fills/es des d’edats primerenques.
L’aposta per acostar la cultura a tots els públics va portar a aconseguir l’entrada de l’Ajuntament en el Circuit Cultural Valencià mitjançant l’adhesió a l’acord marc entre la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i l’Institut Cultural Valencià. Això suposa per a Finestrat l’arribada d’esdeveniments molt recordats pel públic local com el concert de l’Spanish Brass, la dansa aèria vertical “Anemoi”, l’espectacle “Olor a tiempo”, el musical de “El Rey León”, els monòlegs de Goyo Jiménez i Luis Piedrahita, tributs a “El último de la Fila”, “Fito y Fitipaldis” o el més recent, a Astor Piazzola, de la mà d’Essentia Ensemble, entre altres.
Finalment, recordar “Finestrat més teu”, la campanya de participació ciutadana promoguda des de la Regidoria de Comunicació que dirigeix Nati Algado amb l’objectiu d’escoltar els veïns i veïnes per a conéixer les seues necessitats, les seues idees i aportacions per a millorar Finestrat. Un municipi en continu creixement i que necessita una administració atenta a les noves necessitats de la població: Què volen, què els interessa, què els preocupa.
Amb enquestes presencials i en línia “Finestrat més teu” va arreplegar un diagnòstic que permet obrir a la participació ciutadana la presa de decisions que definiran el futur de Finestrat.
(GABINET PREMSA 28.11.2025)

