
Finestrat renova la seua col·laboració amb AFA Marina Baixa per recolzar les persones amb Alzheimer i les seues famílies
21/09/2026
Finestrat torna a ser seu del Programa de Consolidació Empresarial
21/09/2026T’imagines que al segle XVII haguessin existit les xarxes socials i les noves tecnologies? És la proposta cultural d’aquest diumenge 27 de setembre a la Casa de Cultura de Finestrat: “Les Precioses Ridícules”, el clàssic de Moliere adaptat pel director Marcos Altuve.
De què va “Les Precioses Ridícules”? Magdelón i Cathos arriben a París buscant amor i sofisticació, però la seva obsessió per la moda, l’aparença i el llenguatge afectat les porta a comportar-se de forma ridícula i superficial. S’autodenominen “les precioses”. El seu oncle Gorgibus intenta trobar-los marits adequats, i els pretendents La Grange i Du Croisy estan disposats a festejar-les, però aviat descobreixen la seva vacuïtat. Per desfer-se’n, ideen un pla: el criat Mascarilla es farà passar per un aristòcrata anomenat Marquès de Mascarilla, un personatge de falsa etiqueta i llenguatge florit que impressionarà les joves. La rivalitat està servida.
El regidor de Cultura, Héctor Baldó , va afirmar que “continuem l´activitat cultural de setembre amb una proposta imprescindible per a aquest cap de setmana. Tot això emmarcat en una excel·lent notícia que és la nostra adhesió al Circuit Cultural Valencià per a les temporades de 2026 i 2027. Pertànyer a aquesta xarxa de l´Institut Valencià de Cultura ens garanteix una programació d´arts escèniques i ens permet portar a Finestrat espectacle a la Casa de Cultura de l’obra “Les precioses ridícules” en la qual el director Marcos Altuve adapta la genial comèdia de Molière i trasllada els seus protagonistes a l’era digital. el premi a la millor interpretació del festival de teatre clàssic de Càceres l’any 2025”. A més de comèdia Las Preciosas Ridículas és una obra que convida l’audiència a reflexionar sobre l’obsessió per la imatge pública i també pel paper de la dona a la societat actual”.
A través d’aquesta comèdia, Molière critica la vanitat, la manca d’autenticitat i la recerca obsessiva d’estatus social, costums propis del seu temps… Marcos Altuve dirigeix i adapta aquesta obra, traslladant-la a l’era digital, marcada per les xarxes socials i la superficialitat que sovint les acompanya. I ho fa sense perdre de vista el paper central de la dona a la societat actual.
L’adaptació teatral ha estat guardonada amb diversos premis:
- Millor Interpretació a FESTIVAL DE TEATRE CLÀSSIC DE CÀCERES 2025
- Millor espectacle per a joves – FITIJ – Santo Domingo, República Dominicana 2024
- Millor versió de text – FITIJ – Santo Domingo, República Dominicana 2024
- 2º Lloc Millor Espectacle – CLASICOFF – Madrid, Espanya 2024.


