
Arranca el Taller d’Ocupació “Puig Campana V” de Jardineria i Administratiu a Finestrat
02/03/2026
El 29 de març Finestrat torna a coronar-se com a epicentre del trail running autonòmic amb el KV Puig Campana
06/03/2026Més de 80 fanalets tornen a acolorir el cel de Finestrat com a imatge icònica del 8M
Aquest diumenge 8 de març també s’inaugura l’exposició “Dones que pinten dones”
Ja estan en marxa els actes per la “Setmana de la Dona” amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de la Dona. Aquest passat dilluns 2 de gener van concloure els tallers de coeducació en el centre educatiu “Puig Campana”. En pròximes dates aquesta clausura també tindrà lloc en el CEIP “Balcó de Finestrat” i en l’EMUFI “Escola Infantil Municipal Finestrat”. I ahir el Museu va acollir la presentació literària Ella me quiso a mí, de Mª Ángeles Vergara, en el marc del 8M Finestrat.

En paraules de la regidora d’Igualtat, Mª Teresa Pérez, “estem en l’equador de la Setmana de la Dona de Finestrat. Ahir nostre Museu va acollir un acte cultural que també va ser un sentit homenatge a les dones, sobretot dones d’antany. Va ser en la presentació literària de Mª Ángeles Vergara i la seua novel·la Ella me quiso a mí”. Els actes van continuar hui a la biblioteca municipal on, cada mes, Cultura estrena una prestatgeria de novetats. “I, en aquesta ocasió amb motiu del 8M, hem incorporat un espai dedicat a la “Biblioteca igualitària” amb títols de creixement personal, autoajuda, autoestima o com cuidar-se una mateixa”. Alas para volar, Ser feliz en Alaska, Las gafas de la felicidad, Hábitos atómicos en acción, “llibres que guien, que ens cuiden, ens ajuden a créixer i a ser una millor versió de nosaltres mateixos/es”.
Dijous 5 de març. Comiat de la Directiva l’Associació de Dones
Després de més de 10 anys de treball, l’actual Directiva de “l’Associació de Dones” que presideix Teresa Climent s’acomiada. Serà aquest dijous, dia 5, amb un berenar a la Sala Jove, a partir de les 18.00h.
Divendres 6 de març. Trobada de Dones de la Marina Baixa
El divendres 6 de març i com és habitual en la setmana del 8M, se celebra la “Trobada de Dones de la Marina Baixa”. Enguany el municipi amfitrió és Callosa d’en Sarrià. Les places per a aquesta activitat estan esgotades.
Dissabte 7 de març. Tallers “T’HO MEREIXES. CUIDA’T”.
El dissabte és el dia de cuidar-nos. Per a això s’ha organitzat diferents activitats a la Sala Jove: Pilates, sòl pelvià, ioga suau, ioga en moviment… “Ja hi ha diversos horaris complets. Des d’ací anime a consultar la web agendafinestrat.es per a veure les places disponibles en sessions com a sòl pelvià i pilates”. Aquestes activitats van dirigides a dones des dels 14 anys d’ara en avant i pretenen fomentar la relació generacional. Aquests tallers compten amb subvenció del Pacte d’Estat del Ministeri d’Igualtat.

Diumenge 8 de març. Dones que fem poble. Dones que pinten dones.
Dia gran. 8 de març, diumenge, Dia Internacional de la Dona. El carrer Nou i el carrer Fonteta es vestiran de gala amb els tradicionals fanalets, teixits amb ganxet de colors durant tot l’any per dones voluntàries de Finestrat. Des d’eixe dia més de 100 fanalets acoloriran el cel del carrer Fonteta i carrer Nou; com a novetat, els fanalets també arribaran a la Plaça de l’Àmfora de la Cala.
El mateix 8 de març, a partir de les 12.00 hores, es podrà visitar l’exposició a l’aire lliure “Dones que pinten dones” en el carrer Nou. Una mostra que recopila prop de 40 obres realitzades aquests últims mesos per les alumnes de l’Escola Puig Campana Art i també els quadres confeccionats en el taller del 25N. “Com a element innovador, convidem a participar als nostres visitants en aquesta mostra perquè, al final del recorregut, posarem a la seua disposició de qui ho desitge uns llenços en blanc on podran plasmar frases inspiradores per aquest dia, 8M, per aquesta commemoració dels drets de les dones”. La mostra de quadres es podrà visitar fins al 27 de març en el Museu de Finestrat.
A més, des de l’Associació de Persones amb discapacitat de Benidorm i comarca (ASMIBE) han confeccionat els detalls amb els quals l’Ajuntament obsequiarà als assistents el mateix diumenge 8 de març.
Taller 8M sobre Mary Anning, una paleontòloga que va fer història
A la vesprada, el Centre Juvenil acull un taller sobre Mary Anning, coneguda com la primera paleontòloga de la història. És una activitat dirigida a xiquets i xiquetes de 4 a 11 anys per a acostar-los a l’univers d’aquesta dona pionera en el món de la paleontologia. El taller està subvencionat amb fons de Pacte d’Estat del Ministeri d’Igualtat.

GABINET DE PREMSA (4/03/2026)

