
Finestrat tanca l’ESTIU CULTURAL amb la Rondalla Cordes i Veus Font del Molí i la Dolça Parranda de Tibi
13/08/2026
Programa d’esdeveniments de les Festes del Sant Patró de Finestrat 2026
14/08/2026El Departament d’Igualtat ha rebut del Consell Provincial d’Alacant una subvenció de 1.983.760 € dins de la convocatòria “Subvencions als Ajuntaments i EATIM per a la preparació i avaluació de plans d’igualtat de gènere, 2026”
El Departament d’Igualtat de la Ciutat de Finestrat formalitza la seva adhesió a l’«espai lliure LGTBIQ+fòbia» de la Comunitat Valenciana. Una proposta aprovada per unanimitat a l’última sessió plenària municipal.

Aquesta proposta valora la diversitat municipal i social i es compromet a rebutjar tot tipus de comportament i conducta que constitueixin assetjament per motius d’orientació sexual, identitat de gènere i/o expressió de gènere, per tal d’assegurar que totes les persones que pertanyen al col·lectiu LGTBIQ+ gaudeixin d’un espai lliure de fòbies LGTBIQ+.
També s’inclou el Protocol d’Espai Lliure LGTBIQ+ fòbia de la Comunitat Valenciana per garantir entorns segurs i respectuosos per a totes les persones, independentment de la seva orientació sexual, identitat o expressió de gènere. El compliment d’aquest reconeixement implica el compromís per part de l’Ajuntament de Finestrat de fer pública l’existència d’aquest protocol en les àrees d’acció corresponents, amb una indicació del seu compliment a les persones que visiten o treballen a les nostres instal·lacions o en línia.
El reconeixement com a Espais Lliures de LGBTIQ+fòbia de la Generalitat Valenciana respon al desig de consolidar un entorn municipal basat en el respecte, la igualtat i la convivència democràtica, reforçant la prevenció de qualsevol forma de discriminació o violència contra les persones LGTBIQ+.
El Consell Municipal de Finestrat assumeix que la protecció dels drets de les persones LGTBIQ+ és un element essencial per garantir una convivència democràtica basada en el respecte, la igualtat i la dignitat de totes les persones. El reconeixement del nostre ajuntament com a Espai Lliure de LGTBIQ+fòbia és un pas més en la normalització, protecció i millora de la diversitat, afavorint que totes les persones puguin desenvolupar les seves vides amb seguretat, dignitat i plena igualtat

D’altra banda, el mateix Departament d’Igualtat ha rebut del Consell Provincial d’Alacant una subvenció de 1.983.760 € dins de la convocatòria “Subvencions als Ajuntaments i EATIM per a la preparació i avaluació dels Plans d’Igualtat de Gènere, 2026” per a l’avaluació del I Pla Municipal d’Igualtat.
Oficina de premsa (13/08/2026)

