
Sessió plenària ordinària 31 març, 9.15h. Ajuntament de Finestrat
30/03/2026
Finestrat aprova una modificació pressupostària per a inversions com a aire condicionat en les escoles i instal·lacions esportives
31/03/2026En marxa els treballs per renovar conduccions d’aigua al carrer Callosa d’en Sarrià de la Cala. Allí va estar l’alcaldessa, Nati Algado, el regidor d’Obres i Projectes, Guillermo Lloret, al costat de l’Enginyer d’Obra civil, Óscar Llorca i el cap d’Obra de Veolia, Pablo Alemany.
“Hem aprofitat les obres de baixa tensió que hi havia aquest mes en execució en aquest mateix vial, carrer Callosa d’en Sarrià, per renovar les conduccions d’aigua. Havíem detectat que, a causa de la seua antiguitat, es produïen fuites. Així que hem renovat la canonada per una altra nova de fosa, amb molta major vida útil i, sobretot, més eficiència en prevenir aquestes fugues”, va afirmar l’Alcaldessa, Nati Algado.
Són prop de 200 metres de longitud d’actuació per renovar aquestes conduccions i prevenir incidències a la xarxa d’aigua, sobretot dels habitatges de la part baixa de la Cala.
La inversió ascendeix a prop de 50.000€, sufragats a través del fons de renovació de l’empresa concessionària del servei d’aigua potable, Veolia (antiga Hidraqua). I la previsió és que finalitzen a l’abril.
En aquest sentit cal recordar altres actuacions en execució, impulsades també des de l’Ajuntament i Veolia, per maximitzar l’ eficiència en la xarxa d’aigua de tot el terme municipal mitjançant la sensorització del cicle hídric. Aquestes 17 accions permeten controlar de manera més efectiva la qualitat de l’aigua, el monitoratge de punts d’abocament i detectar de manera automàtica qualsevol incidència. “La gestió eficient de l’aigua és una prioritat. I seguirem treballant per a garantir al màxim el seu ús eficient en Finestrat”, va concloure l’Alcaldessa. (GABINET PREMSA.30.3.2026)


